söndag 25 oktober 2015

Planteringsgalen

Jag längtar redan tills våren kommer igen. Både för att jag älskar när det är varmare väder såklart men också för att jag har planterat så in i norden nu under hösten och jag är så nyfiken på hur det kommer se ut när allt står i blom i vår/sommar. Idag var jag på Plantagen och köpte två plantor Anisisop (bilden lånad härifrån)

De kommer göra sig bra mot gyckelblomster, brudslöja och vallmo och allt annat som jag har påtat ner i min rabatt! Det här var nog sista chansen att plantera något ute som kommer att överleva vintern (hoppas de överlever i alla fall).  Sen ska vi bara inte tala om alla vårlökar jag har satt precis överallt som jag också ser fram emot att de ska titta upp. Jag kommer att älska våren lite extra nästa år!

Just nu är Martin ute och provar en lövsug som han köpte på Blocket förra veckan, jag jobbar (ja eller snart iaf) och Johannes sitter bredvid mig och tittar på film. Så är livet denna söndag.

Inga kommentarer: