onsdag 29 oktober 2014

Onsdag eftermiddag

Här sitter jag och är mitt emellan en massa jobb. Har precis lämnat in ett jobb om smittförebyggande åtgärder vid salmonella hos nötkreatur och väntar nu på att ett jobb om hörapparater, ett om bomliftar och ett om rullskridskor ska komma in. Det är varierande ämnen, men det är så kul! Och det är framför allt så kul att det gått så bra hittills!

Har även hunnit plugga lite idag, har grammatiktenta nästa fredag och jag känner att det är vissa saker jag inte har koll på. Som "types of non-finite subordinate clauses and their syntactic functions". Just nu är jag i läget där jag konstant får kolla upp vad en non-finite clause var igen varenda gång det dyker upp i en mening. Skulle behöva sätta mig ner och verkligen koncentrera mig på det här, men jag kan inte se när jag skulle få tid.

På lördag ska vi på maskerad och på söndag bär det av tidigt till Ullared med mamma och Susanne o co. Martin har hittat en Ironman-dräkt. Hur ska jag matcha det? Finns det en Ironwoman? Ska in till stan ikväll och hitta min stass, tänkte jag. Vi får se hur det går!

Johannes har varit sjuk några dagar, men idag är han i alla fall på dagis. Han var dock sååååå trött imorse att vi tog en timmes extra sovmorgon. Sen var han pigg och glad! Det känns så lyxigt att kunna erbjuda honom att sova lite längre om han behöver det.

Det har gått uppåt med det mesta på börsen idag. Getinge har återhämtat sig från dippen och ligger på plus för mig nu. Ett litet smolk är att jag köpte Dibs för ett tag sen, men sålde dem efter bara ett par dagar för att köpa Fingerprint istället. Självklart rusade Dibs 40 procent idag bara för det, baserat på ett bud från Nets. Det smärtade mig lite att se, men jag tänker att Fingerprint lär vara i samma läge om ett par månader.




Inga kommentarer: