torsdag 28 augusti 2014

Dags att göra fint

Det går fantastiskt bra med jobbet. Hittills har jag inte haft en dag utan att det har varit fullt upp, och just nu har jag lite tagit på mig för mycket, så jag sitter på kvällarna också. Men det är svårt att tacka nej till jobb när de erbjuds. Det är väl en balans jag måste lära mig framöver, men ett otroligt lyxigt problem att hantera.

Idag ser jag i alla fall fram emot att sluta jobba. För vi ska pyssla i trädgården hela gänget och det älskar ju jag. Vi ska skörda våra grödor, klippa gräsmattan och ställa iordning utemöbler och så. Igår hade Plantagen en special med 50 % på perenner, bara den dagen. Så jag for dit och shoppade underbara perenner plus en fjärilsbuske som ska få stå tillsammans med det som är kvar av syrénen jag mejade ner. Ska bara gräva upp rötterna efter de avsågade syrénbuskarna först, för annars är de tillbaka på nolltid. Redan ett par veckor efter att jag sågat ner dem började de skjuta skott igen åt alla håll och kanter, grr, så de ska BORT ordentligt.

Hoppas att jag kan förgylla det här inlägget med lite bilder senare, men nu är det dags att hämta min lille kille på dagis.

Inga kommentarer: