torsdag 28 augusti 2014

Bilder från kvällen

Här kommer då lite bilder från idag (den översta är dock tagen en annan dag, när det regnade).
 
Så här ser mitt kontor ut, där jag sitter och översätter om dagarna. Jag bara älskar det!
 
 Vinrankan har levererat bra i år! Små söta druvor.
 

Och den sticker iväg åt alla möjliga håll...

 Här kommer ett recept. Jag har börjat laga recept efter de receptböcker vi har hemma. Vi tar en hög recept från de olika receptböckerna och sen veckohandlar vi till det. Ibland blir det flipp och ibland blir det flopp, men det är lite spännande och himla smidigt för variationen. Dagens snabba recept är från en ganska gammal bok, men det funkade fint. Man skulle bara haft potatis eller ris eller annat tillbehör till, vilket vi inte hade idag.

 Efter middagen gick vi ut och skördade vår potatis. Lillen var noga med att vi skulle "pipa" potatisarna innan vi la dem i skottkärran. Så han höll sitt lilla rep mot potatisen och sa "pip", så var det klart. Precis som på Ica!
 
 Här är vår lilla skörd! (Delikatesspotatisen ligger överst, så det är därför det bara ser ut som om vi fått småpotatis ;)
 
 Sen var det dags att köra in ved. Den lurviga saken ska till frissan på torsdag förresten. Nu när jag jobbar hemifrån kan vi lämna in henne för klippning, så bekvämt! De har ju öppet mellan 9-16 på vardagar, så det har varit omöjligt innan. Nu kan jag sitta och jobba på ett fik medans Sivan är hos frissan!
 Det ska börjas i tid.
En liten skörd med Squash, vindruvor, tomater och gurka.

Inga kommentarer: