tisdag 22 juli 2014

Dag 2 - Virkesköp och långpromenad

Är det verkligen bara dag två på semestern? Det känns som om vi haft semester i flera veckor! Jag antar att det innebär att semesterkänslan har infunnit sig. Idag började vi morgonen som vanligt med frukost framför tv:n (Dallas). Sen bestämde vi oss för att börja på vår lista över projekt för semestern, där bygga vedbod står högst. Så vi körde och hämtade allt vi behövde på brädgården och åkte hem och började bygga bums!
 
Eller ja, det är nog fel att säga att vi började bygga. Martin började bygga och jag och Johannes tog en promenad hem till Katrin. Johannes lekte med Erik och jag och Katrin pratade över ett glas vin. Martin kom och mötte oss på hemvägen, men då sov lillen gott i vagnen. Jag gick ut och försökte klippa ner vår enorma syrén, kom en bit på vägen, men det är fortfarande massor kvar.
 
Just nu sitter Martin och tittar på båtar som vi kanske vill köpa någon dag. Å vad vi är sugna på att ha en lagom stor båt en dag så att vi kan åka på båtsemester om somrarna och för den delen bara på att han en båt så att vi kan sticka ut och fiska i Tjurken.
 
  Johannes började dagen med att leka med sin legobrandbil. Kul att den roat honom så här länge, vanligtvis är en ny leksak inte kul så länge tyvärr.
 Det lassas på (vi transporterade dem inte som de ligger)
 Var är Erik? Frågade Johannes en gång i halvminuten under alla 40 minuterna det tog att gå.
 Grabbarna grus
 Utvidgningen av vedskjulet är igång.
 Mina liljor har växt
Jämför med denna bild för två veckor sen. Den pyreneiska liljan till höger har verkligen stuckit iväg! Kungsliljan till vänster är det mest långsamväxande jag varit med om, men även den har växt.
 Chilin är på väg att blomma
 Sommarsquashisar
 
 Och Syrénen som ska bort

Inga kommentarer: