fredag 13 juni 2014

Nya ord hela tiden

Det bästa som finns är att vakna upp hela familjen i stora sängen och ligga och morna oss tillsammans. Så var det inte idag, för jag steg upp klockan fem och Martin och Johannes har sovmorgon. Men det var ändå ljuvligt att se de där två ligga i sängen och snusa ikapp i morgonljuset. Världens finaste.

Lillen och Martin ska in på 2,5 årskontroll idag. Blir förvånad varje dag över hur stor Johannes har blivit. Hur mycket han förstår och hur han bara börjar använda helt nya ord helt plötsligt. Vi fick en lapp med bilder på vad som ska hända vid besöket på BVC. Han ska få plocka ur saker ur en väska och säga vad det är, sparka en boll och så. Jag visade den för Johannes och sen satt han i soffan och tittade och pekade på bilderna och sa "jag ska öppna väskan", "jag ska sparka boll"."Imorgon ska jag det". Så satt han och pekade och pratade om det ett tag och sen tittade han plötsligt på mig och sa "Mamma, jag är i Sverige". Haha. Ja, det är du lille vän. Vart har han fått det ifrån och vet han ens vad det betyder?Ingen aning, så kul är det i alla fall när det ploppar upp nya ord, som Sverige.

Inga kommentarer: