söndag 2 mars 2014

En social helg!

 
Det har varit en härlig helg med mycket sociala inslag. Kul och välbehövligt! Började helgen med en  middag med tjejerna på King of India. Var hos Katrin och såg på melodifestivalen i lördags kväll och idag fikade vid med Henrietta inne i stan.
 
Har även varit ute och donat lite i trädgården. Kom äntligen till skott med att plocka lite ympkvistar från vårt gamla äppelträd som ska ympas in i ett nytt äppelträd lite längre fram. Vårt gamla äppelträd är i princip helt dött, det ger absolut ingen frukt längre och förra året var det helt kalt förutom några få gröna blad i toppen. Jag hoppas att jag lyckats få med mig några kvistar som kommer att knoppas så att vi kan få äpplen av den riktigt gamla sorten på det nya trädet, men jag är mycket skeptisk egentligen.
 
Det blev ingen promenad runt sjön, för det fina vårvädret jag hoppades på ville inte infinna sig och då tror jag det är rätt blött och besvärligt att ta sig runt. Men jag tog med mig Sivan ut på årets första löprunda i alla fall. Försökte hitta det gamla elljusspåret vid Kojtet, men vi kom lite fel och irrade mest runt på olika vägar. Sivan fick springa lös bredvid mig och skötte sig exemplariskt. Så duktig så!



1 kommentar:

Anonym sa...

Fina Sivan!!

/Ylva