onsdag 8 januari 2014

Så här var min morgon!

Igår sa jag att jag aldrig skulle ge mig ut och springa klockan sex på morgonen.

Lite ödets ironi är det då att jag imorse klockan 05.45 sprang som en blådåre från mitt hus och in till Vislanda. Jag hade dock helt rätt, det är inte är min grej att springa så tidigt.

Men imorse var det absolut inte på eget initiativ. Klockan 05.45 vaknade jag och tänkte att klockan borde ringt och sen fick jag panik när jag insåg att bussen går om 11 minuter. Fick på mig kläderna på två minuter och sprang ut genom dörren. Var vid bussen på 7 minuter vilket var helt makalöst med tanke på att det normalt sett tar en kvart för mig att gå.

Så 05.54 stod jag och frustade vid busshållsplatsen. Så nöjd att jag hann. Bara för att upptäcka att man har ändrat busstidtabellen till 05.50.

Så jag lommade hem till Kojtet igen och åkte med Martin in till stan. Blev trekvart försenad till jobbet.

Idag kommer jag få besked om jag kommer in på min engelskakurs. Under omständigheterna tycker jag det vore extremt rättvist med ett positivt besked!

Inga kommentarer: