tisdag 10 december 2013

Snörvel...

Ja, det går sådär för vår lilla familj just nu. Jag har varit hemma sedan igår med dunderförkylning och idag gick Martin och la sig med Johannes klockan åtta, så jag undrar om inte han har nåt på gång också, fast han förnekar det....Johannes är pigg och frisk i alla fall. Glad att vara tillbaka på dagis och pratar om sina små vänner "Tjistan (Tristan), Ajjy (Harry), Ejsa (Elsa), Amina och Ma-ri (fröken)."

Helt klart obra att vara sjuk när jag har ett översättarjobb att göra, men det är inte så mycket att göra åt.

Vi har en i familjen som är hur nöjd som helst med läget i alla fall! Hon har inte ens hunnit få prova på sin värmelampa än för vi har varit så sjuka och hemma om dagarna.


Det är mysigt att ha lite sällskap och hon håller koll på huset åt oss. Igår höll jag på att få hjärtsnörp när det lät som om någon öppnade garageporten och jag var ensam hemma. Sivan flög dessutom upp och morrade och skällde mot garaget, vilket inte gjorde mig sturskare. Ganska fegt smög jag mig dit och gläntade på dörren in till garaget. Det var ingen där, men det var skönt att ha Sivan bakom sig ändå, på nåt sätt. Såhär i efterhand är jag ganska säker på att det var snö som rasade ner från taket jag hörde.

På tal om hjärtsnörp hittade jag en mus i fällan under diskbänken idag. Usch! Väntade på att Martin skulle komma hem, så fick han bära ut den. Ibland är jag ett sånt våp!

Inga kommentarer: