söndag 29 december 2013

Åh, men ååååh, så typiskt när vi äntligen är lediga

Så, har vi nu flängt runt på rea, träffat alla våra vänner och fått massor av projekt gjorda? Nä. Det har vi inte gjort. Vi har turats om att vara fruktansvärt sjuka.

Jag har i alla fall lyckats bli klar med fotoboken för 2012 och storstädat hallen. Men jag skulle ju storstäda hela huset, vi skulle städa bilen, rensa avloppet och få massa andra småsaker avklarade. Istället har den som är piggast för tillfället fått ta hand om Johannes, så den andra får vila.

Jag blev sjuk på kvällen innan julafton, men lillen måste ju få träffa tomten, så det kunde vi bara inte ställa in. Men vi fick hålla oss hemma på juldan, när vi skulle åkt till Martins föräldrar och det blir inget nyårsfirande tillsammans heller. Så himla, himla tråkigt. Inte exakt vad vi hade tänkt oss, men man får försöka komma ihåg att det här snart är ett minne blott och att det i alla fall inte finns ett skönare gäng att vara sjuk tillsammans med! OCH jag är mycket tacksam över att jag blev sjuk efter att jag lämnat in det stora jobbet. Det hade varit riktigt jobbigt att ha en deadline hängande över sig just nu.

Här kommer lite Decemberbilder:

 Sivans lilla krypin i hundgården...
 Världens finaste, gladaste, ljuvligaste, underbaraste lilla pepparkaksgubbe! Han dock tyckte inte det var så kul att sitta och sjunga i det lilla luciatåget och när det var klart tyckte han vi skulle åka hem bums, för farmor och farfar skulle komma och det såg han så mycket fram emot!
 2år, hipp hurra!!
 Dagen efter blev han firad igen när min sida av släkten kom på besök.
 Wow! Vilket paket!
 Har man fått en pyjamas med blixten på, vill man ju ta på den bums. Och får man hamburgare i ett paket, vill man ju börja leka med dem bums också :)
 Ett par dagar kunde han inte skiljas från dessa fina julgranskulor utan skulle gå omkring med dem på armen.
 Översättning pågick såklart....så här ser det ut när jag översätter. Programmet heter memoQ och jag är jättenöjd med det. I ena kolumnen finns källtexten, i den andra måltexten. Ryser lite när jag tänker på hur jag satt och harvade i Word i början. Tog evigheter.
 Fina julgranen :)
 Ett riktigt traditionellt julbord blev det i år
 Susanne hade gjort ett eget spel, som hette Potten. Mycket uppskattat och kul.
 Tomten kom. Typiskt nog var Martin iväg just när tomten kom. Han skulle ringa sina föräldrar och önska god jul.....eller om det var köpa tidningen.....
 Johannes tyckte i alla fall att den där tomten var riktigt hygglig och blev glad för alla sina små klappar.
Han har blivit så stor! En riktig liten pojke, ingen bebis längre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett riktigt Gott Nytt (friskt) År önskar vi er i "sjukstugan".
Hoppas ni snart är krya igen och att Sivan klarar nyårssmällarna.
Har du någon kontakt med Winstons nya hem ? Har "han" en ny blogg eller en epostadress ?
Hälsningar Ulla

Unknown sa...

Hej Ulla,

Gott nytt på er också! :)

Återkommer med Jennies kontaktuppgifter snart!