onsdag 2 oktober 2013

Hundar bra - barn dåligt

Sivan tar sina droppar duktigt varje dag och nu är det flera dagar sedan jag såg henne "halta". Så jag skulle säga att hon äntligen är frisk. Det är så underbart att det inte var något värre än en elak öroninfektion!

Winston har det lite tufft med magen pga medicinen för Borrelian, men annars är han mycket piggare också. Papprena är fortfarande inte skrivna, för Jennie blev sjuk i söndags igen och ställde in. Men de är skickade på posten för underskrift, så de är nog snart på väg till jordbruksverket.

Så hundarna mår bra. Johannes har däremot fruktansvärda nässelutslag som kliar något vansinnigt frampå morgonkvisten tydligen. Han har fått medicin, men den slutar väl verka någon gång i gryningen. Imorse vaknade han vid femtiden och kliade och kliade. Stackarn. Jag tror jag vet vad det beror på också. Han valde nämligen ut en yoghurt från Yoplait när vi var och handlade, en sån där kul med djungeldjur på. Och han älskade den och åt därför ganska många på endast ett par dagar. Nästan direkt började han få utslag på magen, sen fick han förstoppning en dag, dagen efter var det tvärt om och sen kom de här fruktansvärda utslagen över hela kroppen.

Yoggin är det enda nya i matväg han har fått, så det måste vara den. I innehållsförteckningen står det att det innehåller Karmin (E120) och jag tror att det är det som är boven. Karmin (E 120), ett rött färgämne, har rapporterats orsaka allergiska reaktioner som anafylaktisk chock, nässelfeber, astma och svullnader. Annars var det inget jätteovanligt i den heller.

Idag jobbar jag till 19. Ska alldeles strax ta och logga ur och sen åka hem till min goa familj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Johannes, en riktig pärs. Skönt att du kunnat spåra eländet, så slipper han råka ut för det igen.
Winston var magsjuk när han var ca 1 år (hade troligen fått i sig något olämpligt, då han gärna åt det mesta). Canikur pasta (bättre än tabletter) och lite FortiFlora pulver (finns på apoteket) att strö på maten gjorde susen.
Hoppas han snart mår prima igen.
Ha det bra / Ulla

Unknown sa...

Hej Ulla,

Tack för tipset, ska vidarebefordra det till Jennie! :)