tisdag 24 september 2013

Ohyfs

Sivan var galet olydig häromdagen. Martins pappa var på besök och vi hade precis ätit. Vi satt alla med ryggarna vända från lillens plats, som han hade lämnat med rester kvar på tallriken. Helt plötsligt ser jag Sivan stå med tassarna på hans barnstol och äta från hans tallrik. Jag var helt chockad! Hon har aldrig tagit något från bordet förut! Dessutom hade hon mage att säga ifrån åt mig när jag tog bort henne. Konstigt. Hon åkte ut omedelbart och sen fick hon vara utanför och vara missnöjd en bra stund. Alltså hon får såna här perioder fortfarande när hon försöker sticka upp och ta sig friheter! Hon har inte gjort det sen dess, men vi håller ögonen på henne.

Det var dock inte det jag skulle berätta. Det är så roligt nu, för Johannes härmar precis allt man säger och ibland kommer det saker man inte visste att han kunde säga. Som imorse, så stod Sivan bredvid hans plats när han åt frukost (i väntan på att nåt skulle ramla ner) och plötsligt pekar han på henne och säger Sitt. Hur klart och tydligt som helst. Men hon satte sig inte och då sa han det lite skarpare...Sitt!....Sitt!....Sitt! Jag fick hjälpa honom lite och säga Sitt till henne jag också, då satte hon sig och det tyckte han var roligt. Hade ingen aning om att han snappat upp att vi säger det till henne. Men det ser så roligt ut när han försöker styra och ställa med henne.

Igår var jag och tränade box med Josefin. Så kul!

Här kommer lite bilder från September.

 Lilla hjälpredan hjälper till att köra ved i sin lilla skottkärra
 Tidig morgon med två goa killar
 
 
 Korv. Så gott. Så praktiskt.
 Vällingmys
 

Inga kommentarer: