torsdag 15 augusti 2013

Semester dag - En fin dag med Winstonproblem på kvällen

Jag hade kunnat ta att det uppstått vilket oförutsett problem som helst, men inte att det inte funkar med kaninen. Jag sa ju tusen gånger att han inte kan bo med kaninen. Men jag nådde aldrig riktigt fram, jag kände det hela tiden. Det var som att de hade bestämt sig för att Winston var deras drömhund och jag kunde inte tränga igenom det rosa skimret.

Och nu sitter jag här med ett mail i knät om att Winston är tokig över kaninen. Han skäller och ylar och beter sig. Det har inte sagts ännu, men jag befarar mycket starkt att det inte kommer att bli som hon lovade att det är kaninen som får flytta om det blir problem. Vi har nog Winston här snart igen.

Det känns så himla onödigt att Winston åkte dit överhuvudtaget. Han har ju varit runt så mycket nu och det visste de ju. Jag blev väldigt arg när jag först fick mailet, men har lugnat mig nu och önskar nästan att de lämnar tillbaka honom snarast! Så att vi kan få hitta ett hem där han kan få stanna för gott.

Jag är säker på att det finns någon mening med allt det här och att han bara just nu är på den krokiga vägen till sin matte/husse-själsfrände. Snart kommer vi att hitta precis rätt person och de kommer leva lyckliga i alla sina dagar tillsammans, båda två mycket tacksamma att det aldrig blev något med de andra hemmen. Det brukar ju vara så :)

Vi får ta nya tag nu helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar ha blivit en ond cirkel som inte är så lätt att bryta. Vi lider alla av det som händer, men mest synd om Winston, man kan inte förklara för honom vad som sker och han vet ju inte var han hör hemma till slut. Man kan ju undra var kaninen var när man planerade lydnadskurs mm !!!
Bedrövligt med mäniskor som inte kan tänka efter först, ta konsekvensen av sitt handlande och agera efter vad man lovat. Jag förstår din frustration.
Hur det än blir med Gävle-familjen så känns det inte bra att de bara skickar ett mejl om problemet de redan innan lovat lösa.
Kanske kan "tjejen" som mejlade Martin vara en lösning ?
Hälsningar Ulla

Unknown sa...

De är ju så oseriösa så man baxnar. Så själviska och oansvariga! De bryr sig ju inte om Winston alls när de gör så här. Usch och spott och spe för sånt här beteende.

Det är något här som inte stämmer. Man lämnar såklart inte tillbaka en hund för att den drar i kopplet om man verkligen är fäst vid hunden.

Det låter mer som en ursäkt för att kunna lämna tillbaka honom av någon annan anledning som man inte vill säga. Som att barnen inte tyckte det var kul.

/Christina