söndag 18 augusti 2013

Semester dag 14 - Nu rök bordet också och besök på Östregård

Hejhej bloggen, semestern går för snabbt! Bara nästa vecka kvar också innan vi måste börja stiga upp tidigt och äta snabba frukostar igen. Vi gör i alla fall det bästa av den trots regn och allmänna indikationer på att det börjar bli höst.
 
Idag var det min tur att ha sovmorgon igen! Så jag kom nersläntrandes vid halv tio -tiden till dukat frukostbord. Solen tittade fram en stund så vi stack ut i trädgården. Jag drack mitt kaffe på altantrappan och tittade på när gänget spelade fotboll.
 

 
 


Lillen tog en paus i fotbollsspelandet för att ge sin mamma en blomma! Naaaaaaw! (Eller Bro'mma som han säger)
Så himla glad!
Sen rev vi bordet. Lite sorgesamt för det var ett suveränt klippbord till hundarna, men det var lite ruttet och vi tyckte det såg skräpigt ut. Så bort med det!

Under plattorna hittade vi jättefin sand. Perfekt till en sandlåda ju!
 Inne ser det ut som hej kom och hjälp. De städar visst inte efter sig, såna där små.
 Sen åkte vi till loppisen i Östregård och vissa åt korv i regnet. Vi hittade ingen vedkorg och inget skrivbord som vi tänkt. Men två tvättkorgar. Kul med utflykt var det i alla fall.



Medan lillen sov hann jag även börja klippa ner vår ligusterhäck, som ser förfärlig ut. Och köra ett par lass jord i dammen. Det närmar sig verkligen slutet, men de sista lassen är vääääldigt sega. Det har blivit över hundra lass med skottkärran nu, så vi är lite trötta på att köra skottkärra.

Inga kommentarer: