tisdag 16 juli 2013

Två sjuklingar

Inatt låg Martin och Johannes och hostade ikapp. Det verkar som att de har fått min jobbiga hosta som jag hade för ett tag sedan. Johannes fick gå till dagis imorse, men Martin är hemma från jobbet.

Lite tur i oturen är det ändå att han är hemma och är sjuk, så han kan byta plats på Sivan och Winston lite under dagen. Winston verkar faktiskt inte bry sig så mycket om Sivan utan är ganska lugn. Sivan däremot är förtvivlad när Winston får vara inne med hennes familj och hon får vara ute. Dessutom morrade hon åt mig och Johannes när hon åt och vi bara gick förbi, så hon är klart påverkad av att Winston är tillbaka.

Vi får se när Camilla har möjlighet att hämta honom, har inte hört hur det har gått med hennes mamma. Jennie som hade honom tidigare är jättegullig och hör av sig och undrar hur det går och har erbjudit sig att hon kan ta med honom på semester till deras stuga en vecka om det skulle dröja.

I övrigt håller vi ut tills semestern. Jag jobbar som tusan med översättningen. Håller just nu bland annat på att uppdatera en manual för Mazda. Det finns alltså redan en översättning, men jag ska gå igenom den och hitta eventuella fel. Hittade en spännande översättning igår för ordet Power Supply (strömförsörjning) - Makttillförsel. Måste varit en trött stackars översättare haha...Stäng av makttillförseln :)

Inga kommentarer: