torsdag 30 maj 2013

Är det dags att satsa nu?

En liten uppdatering för att säga att vi alla mår bra. Winston har haft lite kärv med magen ett par dagar, men är på topp igen nu.

Trädgården är helt fantastiskt lummig och fin nu! Grödorna börjar komma upp och gräset och ogräset växer som ogräs. Vi har fortfarande inte hunnit få upp stängslet till staketet, men vi har planerat att få det gjort i helgen. Hoppas att det blir fint väder bara!

Vi har även kommit igång bra med översättningen igen. Det väller in jobb hela tiden och det gör lite ont i hjärtat när jag måste tacka nej hela tiden för att jag inte hinner ta mer. Jag vill ju inte att de ska sluta skicka jobb till mig för att jag aldrig kan ta dem! Häromdagen var jag i kontakt med ett företag i Växjö som löpande kommer behöva översättning av sin hemsida. Har gjort en provöversättning och hoppas att de blev nöjda. I så fall är det många timmars jobb som kommer in därifrån. Tyckte dock ersättningen var lite snål, men det borde vi ju kunna komma överens om tycker jag. Till hösten funderar jag på att satsa och vara tjänstledig för att jobba med översättningen. Håller på att kolla lite med jobbet vad de säger om saken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt att ha få mycket jobb
att man inte hinner med, i dessa tider, då är du populär. Lycka till med den egna verksamheten till hösten.
Skönt att Winston mår bra igen och att Sivan klarat sig från magsjukan, inte roligt, men vad gör man !!!
Må väl i sommarvärmen /Ulla

Unknown sa...

Ja det verkar vara många som vill ha översättningar till svenska nu för tiden, det är vi tacksamma för! Förhoppningsvis dröjer det innan vi översättare kan ersättas av maskiner :)

Winston är pigg igen ja, vet inte varför han blev krasslig, men han fick lite ris och jag tror det hjälpte.

Hoppas solen skiner på er med!

/Christina