onsdag 17 april 2013

Mys med plutten

Igår var en helmysig dag.

Martin hade en spelning på musikhuset. Eftersom det blev ganska sent kunde inte jag och Johannes vara med. Vi roade oss iställlet med att låtsasprata i telefon, ta ett bad och han läste Bamse för mig upp och ned. Sen pekade han tvåtusen gånger på min näsa och jag sa "Näsa heter det". Sen somnade han på en minut och jag hade hela kvällen för mig själv att gå omkring och pyssla i huset.

Eldade lite i pannan och precis som nästan varje dag på sista tiden kom jag in efter ett tag till ett helt rökfyllt pannrum. Så jag fick ta mig igenom röken och öppna fönstret på andra sidan rummet och vädra ut och lukta rök resten av kvällen. Jäkla tingest. Har läst om rökbakslag idag och det verkar inte vara helt ovanligt att det händer och en dragbegränsare är vad vi behöver. Är man intresserad kan man läsa mer här om folk som har haft samma problem som vi. Sotarn och panninstallatören kommer nästa vecka och ska titta på vårt system. Ska bli  skönt att få ordning på det.

Inga kommentarer: