måndag 22 april 2013

Let the fun begin!

 Å vad jag älskar den här tiden på året! Det är hög tid att odla igen och det är så roligt!

Igår tog jag aska från pannrummet och strödde över gräsmattan och hoppas att det ska hålla mossan i gräsmattan i schack. Jag planterade massor med blommor och grönsaker som ska förodlas. Idag ska jag åka och köpa ett rejält lass gödsel efter jobbet och mylla ner i jorden, samt gräva en rabatt på framsidan.

Till skillnad från förra året när jag bara hade lilla plätten utanför lägenheten så har jag ju hur mycket plats som helst att odla på och Martin låter mig hållas så mycket jag vill!

Har beställt frön från Impecta som kommer att komma precis lagom tills jorden jag gödslat är redo. Jag kommer att odla brysselkål, lök, mangold, morot, purjolök, rabarber, gurka, citrongräs, massa örter, fläder, tomater, palsternacka, ärter, spenat, smultron. Jag ska få krusbärssticklingar av mamma och sen måste jag ju ha tag i goda jordgubbar också. Och potatis.

Landet jag ska gräva på framsidan kommer att bli ett litet inferno av perenner i gult, orange och rött i olika höjder. Kommer bli riktigt läckert tror jag!

 


Inga kommentarer: