tisdag 26 februari 2013

Searching for Sugar Man

Vackert väder idag. Blå himmel var det länge sen man såg, men idag är den här! Jag får lite vårkänslor. Härligt!

Idag har jag torterat mig själv genom att slita mig från familjen två gånger samma morgon. Först stack jag till gymmet vid sjutiden på morgonen, precis när Martin och Johannes satt och åt frukost. Och jag var så sugen på att sitta med dem och ta långfrukost, men jag gav mig iväg i alla fall. Meningen var att jag skulle duschat på gymmet och sen åkt direkt till jobbet, men så var det städning av omklädningsrummet när jag var där. Det var en manlig städare och jag är för pryd för att hoppa in i duschen där då, så jag tränade lite kortare tid än jag tänkt och åkte hem och duschade istället. Så jag fick en liten dos morgonmys i alla fall, men sen fick jag förstås slita mig iväg till jobbet. Johannes gav mig en stor bamsekram innan jag gick så jag blev alldeles varm i hjärtat. Goeplutten.

Igår efter jobbet pep jag iväg och köpte Searching for Sugar Man. Har velat se den länge och särskilt nu när den har blivit så hyllad. Det var verkligen en fantastisk historia. I korta drag handlar den om en musiker från USA som under 70-talet blev enormt känd i Sydafrika, utan att få reda på det. Häftigt att se hur han, som jobbat som anonym rivningsarbetare i USA i alla år, landar i Sydafrika och plötsligt hyllas som en världsstjärna med limos, röda mattor och utsålda konserter. Är dålig på att att återberätta, så bara se den!

Inga kommentarer: