tisdag 12 februari 2013

En go tisdagskväll

Nu har jag lagt lillen och sitter och håller på med tråkigheter vid datorn. Momsdeklarerar och lägger in preliminärskatt för företaget och sånt. Ska bli skönt att få det ur vägen. Martin är iväg och repar och jag och lillen har haft en mysig kväll för oss själva . Han lassade in tacogryta och åt kanonduktigt själv med skeden, sen gick han och hämtade sig sin mjukishund och gick och la sig och vilade på den i hallen en stund tills det var dags för välling.
 
Sen tog vi på pyjamasen och han satt i mitt knä och åt välling och jag satt och snuffade honom i håret och tänkte att jag kommer att sakna såna här stunder när han blir stor. Vi borstade tänderna och läste hans bok om Ingrid och Ivar som han vill höra varje kväll. Det är så gulligt att han redan har en favoritbok. "Den" säger han och skrattar och pekar på den. Sen blir han jätte-till-sig när vi börjar bläddra i den och pekar och lyssnar. Både jag och Martin har läst den en miljon gånger redan känns det som!
 
Vi har bokat en städfirma som ska flyttstäda lägenheten åt oss. Så skönt det ska bli att kunna lämna det i någon annans händer. Det är mycket som vi behöver ordna i huset innan Martin ska börja jobba igen, så det ska bli skönt att kunna fokusera på det. På torsdag ska vi på möte på banken för att organisera allt innan vi ska träffa säljarna och mäklaren den 18:e. Snart är det bara en månad kvar. Vad tiden går snabbt!


Inga kommentarer: