torsdag 1 november 2012

Pappagrisen

Idag ska vi titta på ytterligare ett hus. Mina förväntningar ligger exakt på noll.

Eftersom jag inte är mammaledig längre har jag börjat ta så mycket översättarjobb jag kan igen. Så just nu är det häcken full med det, men det är jättreoligt. Roligt med pengar igen efter skral mammapeng!

Igår kom jag hem efter jobbet klockan halv sju. Jag var trött, hungrig och hade längtat efter att få pussa små mjuka bebiskinder hela dan. Så jag plockade upp lille Jonni och började gosa på en gång när jag kom hem. Då blev han jätteledsen och sträckte ut händerna och ville till Martin. Men Martin behövde gå upp och göra något på övervåningen så jag försökte roa Johannes lite med saker i leklådan, men han bara satt där på golvet och grät.

Sen kom Martin ner igen och tog upp honom och då blev han så lugn och GLAD igen så. Hmpf. Snacka om avvisning. Tack för den. Precis vad jag behövde efter en lång arbetsdag.

En sån liten pappagris han är.

(När Martin åkte och repade en stund senare gick allt dock jättebra. Vi lekte och hade dricka-välling-mys i soffan och sen somnade han gott. När pappa inte är där duger jag i alla fall haha)

Inga kommentarer: