fredag 19 oktober 2012

Min sista dag som mammaledig...

Tänkte jag skulle försöka ta en bild (fast det blev visst flera) i timmen idag för att dokumentera min sista dag som mammaledig. Min sista helg innan jag börjar jobba kommer jag att spendera i Åmål. Det är dags för koordinatresa igen, så jag kan tänka mig att den här dagen kommer att bestå av ganska mycket förberedelser. Viktigt att jag inte glömmer att ta med påsarna med koordinater och kartboken så att vi kan dra nästa resmål!

Klockan 07:40

Snart kommer det se ut som en tornado dragit fram
Klockan 08:40
På promenad i regnet
Klockan 09:40

Packhjälp...
Vi över på att klappa fint, han börjar fatta!
Tvättvikning pågår
NEJ, AJAJAJ, Du får INTE röra dem Johannes!
Neee, du går INTE dit igen! Ajaj
Två sekunder senare....suck
10:40


Sovdags. Han är trött men inte redo att somna än. Suger lite på tårna först.

En kort stund senare
Jag passar på att duscha Sivan

11.40
Föning pågår. Har rakat henne, men inte hunnit klippa. Får se vad som hinns med medan lillen sover.

Är vrålhungrig och måste äta nåt innan jag fortsätter med Sivan. Lyxlunch haha.
12:40
Sivan får sitt sedvanliga efter-dusch-spatt och springer omkring och ruskar på sig och gnider sig mot möbler och håller på. Lillen skrattar så han kiknar.
Sen tar vi en promenad. Notera hur Sivan ser lite mörkgråare ut på huvudet när det är rakat.
13:40

Försenad lunch eftersom vi visst inte hade någon mat hemma och fick pipa och köpa.
Medium på TV

Jag köpte julmust. Till min förvåning var det inte gott.



Inga kommentarer: