söndag 1 juli 2012

Vilken fest!

Igår hade vi Martins 40-årsfest. Det blev så bra!

Hemskt stressigt i början, när festen skulle börja vid fem och när jag åkte hem för att byta om vid fyratiden var ingenting klart. Vi hade fortfarande inte gjort sushin till förrätt, vi hade inte kommit på något bordsuppdrag, bålen var inte klar, det var inte dukat etc. Gaah!

Men det blev toppen till slut. Jag svängde ihop tio frågor, där borden skulle skriva sina svar OCH vad de trodde Martin hade svarat. Snabb, enkel och ganska rolig nödlösning. Nåt annat som blev bra var att vi hade satt en lapp på bordet där vi skrivit en mening om varje person som satt där, som typ "Någon vid bordet har bott i Saudiarabien, någon vid bordet gifter sig nästa helg osv. " Det gjorde att folk kom igång att prata med varandra vid borden.

Martin slavade och slet som ett djur i köket fram tills huvudrätten var avklarad. Det var ju inte riktigt meningen, men jag tror han tog igen det sen och hann sitta ner och prata med alla sina vänner. De sista gick hem strax efter två och då började vi städa undan, så allt nästan var klart. Vi var hemma vid sextiden på morgonen och sov ett par timmar innan vi stack tillbaka till lokalen och lastade det sista av våra grejer. Sen köpte vi oss en rejäl flottig frukost från McDonalds och satte oss att titta på the big Lebowski.

Johannes slocknade vid tiotiden och åkte hem till mamma och sov vidare. Det var första gången han sov över där själv, så jag var lite nervös att det skulle gå åt skogen och var beredd att hoppa på sista nattbussen dit, men det hade tydligen gått jättebra.

Susanne och Jonas körde hem Johannes till oss nu på förmiddagen och det var så mysigt att få hålla om vårt lilla hjärta igen.

Hela lilla familjen ligger och sussar nu, utom jag. Martin, Johannes och Sivan snarkar ikapp hihi. Men jag är pigg som en mört!

Inga kommentarer: