tisdag 13 mars 2012

Tre månader idag!

Usch, inatt drömde jag att jag tappade Johannes med huvudet före rakt ner i en stentrappa och jag såg benflisorna ryka. Ambulansen kom och de gjorde massa tester på honom. Mirakulöst nog hade han klarat sig utan uppenbara skador, men man visste inte om det fanns skador på hjärnan som kunde visa sig längre fram.

Igår var vi på tremånaderskontroll på BVC. Johannes blev vaccinerad och var jätteduktig. Han skrek till lite bara när han fick sprutan, annars var han lika glad som vanligt. Dock fick han lite feber senare på kvällen, så vi hade en väldigt mammig och ynklig kille ett par timmar. Trodde att det skulle resultera i en jobbig natt, men han sov så himla bra! Precis som vanligt sen vi började tassa honom. I säng vid tio, sov till halv fyra, fick en slurk mat, somnade om direkt och sov till klockan åtta imorse. My kinda kid! Trodde aldrig man kunde få sova så här mycket med en sån här liten.

Idag är han exakt tre månader. 6200 gram och 62 cm lång. Han har precis lärt sig att gripa efter saker och är på gång att kunna lyfta på huvudet när han ligger på mage.

Efter besöket på BVC gick vi hem och jag bakade en liten kaka och satte mig med en kopp te i solen på vår lilla tomt. Sivan fick följa med ut och strosa runt lite. Vi har ännu inte byggt något staket, men det är på gång! Martins föräldrar hade visst ett på sin kolonilott som vi kan få. Perfekt!


Hehe..Johannes låg och kände på luften antar jag när vi var på promenad, men när han höll fingrarna så så såg det ju ganska coolt ut!


En liten lurvig Siv i solen!

Inga kommentarer: