måndag 26 mars 2012

Hipp hurra för Sivan idag!

Hade en fantastisk helg i Kalmar med tjejerna. Kom hem med helt ny energi! Det gick lite knackigt med logistiken dock. Det började med att Idas bil gick sönder på väg till tågstationen så Martin körde i ilfart och hämtade henne. Vi missade tåget vi tänkt åka med, men det gick ett en halvtimme senare. En skumpa och lite ost och kex senare klev vi av i Kalmar och tog en fika på ett café. Upplevde bästa kundservicen:
Jag: Ursäkta har ni skedar nånstans?
Anställd: Jag vet inte om du är blind, men de står där.

Sen gick vi för att hämta ut biljetterna till stå-up med Soran Ismail som vi skulle se på kvällen, men det visade sig att vi tagit fel på datum så han skulle inte alls uppträda den dagen. Nåväl, vi bokade bord på Larm och hade en fantastiskt härlig kväll där istället. Sen gick vi ut på Harrys och både jag och Henrietta fick jätteont i våra magar och jag behövde dessutom pumpa ut mjölk så vi åkte hemåt vid halvtvåtiden eller nåt sånt. (hej dusch klockan två på natten).

Nästa dag efter god hotellfrukost vandrade vi omkring lite i Kalmar och tittade på slottet. När jag kom hem var staketbygg i full gång. Så Sivans födelsedagspresent idag var att kunna gå lös på tomten. Mycket uppskattat!



Sivan och Martin var ute på skogspromenad i morse och den här pinnen fattade hon tycke för så mycket att hon fick ta med sig den hem och mysa med i sin nya trädgård.

Inga kommentarer: