måndag 2 januari 2012

Ett nytt år

Jag borde egentligen passa på att sova nu eftersom lillfisen sover och det blev inte mycket sömn inatt. Återigen var Johannes oförklarligt otröstlig. Måste i alla fall ha somnat nån gång för jag vaknade vid halv åtta imorse och då låg han och sov bredvid mig och sänglampan var tänd. Men jag kommer inte ihåg att han slutade skrika, så jag kanske bara somnade ifrån allting.

Nyår var i alla fall trevligt. Vi var ett litet sällskap på sju personer hemma hos Josefin och Peter. Jag och Martin hade med oss förrätten, sötpotatissoppa, och den gick verkligen hem för folk tog om och åt sig mätta på den innan huvudrätten. Kul! Johannes sov gott mesta delen av tiden, fram tills klockan var fem i tolv, då vaknade han och ville ha mat. Snygg timing, kunde han inte väntat tio minuter till så jag och Martin kunde skålat in tolvslaget. Men istället bytte vi blöja och matade honom när klockan slog tolv.

Sivan fick följa med och David och Elin hade med sig sin Bonnie, som Sivan träffat innan, men då var hon ganska liten. Nu var det först en stunds gnabb om vem som skulle vara högst i rang innan de kunde slappna av och leka tillsammans.


Lille Johannes är nyårsfin :)


Bonnie och Sivan

Nu är vi precis hemkomna från en långpromenad. Det var första riktiga långpromenaden som jag gick själv med både Sivan och vagnen. Det gick bra. Bättre än väntat faktiskt. När vi träffade på en hund eller barn eller fåglar eller nåt annat som får Sivan att dra iväg så parkerade jag vagnen och körde med klickern tills hunden/barnen passerat. Vi träffade på samma barn vid två olika tillfällen på promenaden, en gång i början och en i slutet. Första gången gick det jättebra att använda klickern och andra gången vi träffade på dem var Sivan så himla duktig och vände sig och tittade på mig istället för dem så hade jag inget godis kvar :( Då ville jag verkligen belöna henne ju!

Inga kommentarer: