söndag 29 januari 2012

En sovande bebis är en bra bebis!

Jag sitter och njuter av en kopp te och cheesecaken som fanns kvar från vår middagsbjudning i fredags. Det är inte ofta jag kan sitta och dricka en kopp te nu för tiden eftersom Johannes oftast är i mitt knä och jag tycker inte det känns bra att dricka varmt te med honom i knät. Men nu sover han. Helt uuunderbart. Han är så go och ljuvlig och jag älskar honom otroligt mycket, men när han är vaken så kräver han verkligen uppmärksamhet hela tiden och det är helt klart en omställning att vänja sig vid att inte hinna med allt man vill. Idag började jag klippa Sivan exempelvis, men hann bara klippa och raka huvudet innan lillen vaknade. Resten får vänta tills nästa gång :)

Som tur är, är jag och Martin ganska duktiga på att unna den andra tid att göra annat. Idag har jag varit och fikat med Anna, Robban och Frida medan Martin var hemma med Johannes och nu är han och repar med bandet. Det gör väldigt mycket att ha den pausen från att mata och byta blöjor på Johannes. Jag kom hem igen med förnyad energi och tyckte återigen det var helt ljuvligt att krama och mysa med lillen.

Idag har vi varit ute och gått på långpromenad i det fantastiskt fina vädret och utforskat omgivningen i Hovshaga. Bland annat hittade vi ett ställe i närheten där de spolat is så man kan åka skridskor. Dock har jag fortfarande inte hittat ett bra löparspår i närheten, men jag är säker på att det finns.


Johannes med sin ständiga följeslagare :)
Det är jätteskönt att Sivan inte är svartsjuk på Johannes alls. Många får ju det problemet när det blir ett tillskott i familjen, men vi har inte märkt några sådana tendenser alls. Jag tror att Martin har mycket att göra med det eftersom att han ger Sivan så himla mycket uppmärksamhet. Han kelar och busar alltid med henne och har henne ofta uppe i knät när jag sitter med Johannes och han och Sivan sover tillsammans hela nätterna på en madrass på golvet i ett annat rum än Johannes än mig, eftersom Martin måste få sova när han jobbar.


Glada lilla hjärtat!
Man bara smälter när han tittar på en och ler sådär jättestort.

Inga kommentarer: