onsdag 7 december 2011

Ajajaj

Sen igår har det varit lite jobbigare att vara gravid. Innan var det mest tungt, men nu har jag fått en molande, ihållande värk som kommer och går hela dagen. Inte nåt som indikerar att det är på gång har jag förstått, det kan tydligen vara såhär ett par veckor om det vill sig innan det blir "riktiga" värkar av det. Bara att härda ut och se glad ut :) Min högra fot har även svullnat upp och ser jätteloj ut, så jag har gått med snygga stödstrumpor på mig hela dagen.

Sivan har i alla fall bott in sig bra nu i sitt nya hem. Hon gillar att ligga på mattan under matsalsbordet och sen det kom på plats blev hon mycket mindre orolig och ligger mest där och gnaskar på sitt ben eller sover om dagarna. De gamla rutinerna är också på plats; gå och lägga sig klockan tio på kvällen, väcka husse klockan åtta för att kräva promenad och sen gå och lägga sig och sova igen fram till tiotiden och äta lite frukost.

Vi har ett badrum med dusch precis vid hallen, så det har varit så väldigt praktiskt att bara kunna ta in Sivan där och duscha av hennes snöiga/leriga tassar efter promenaden. Nu har hon lärt sig att det är rutin, så hon pilar snällt in där själv om dörren är öppen.

Inga kommentarer: