tisdag 15 november 2011

Sjukskriven

Det var ett litet tag sen jag skrev nu.
Hela förra veckan låg jag sjuk i förkylning samtidigt som klådan under händerna och fötterna blev hemsk på nätterna. Rena rama tortyren! Ett tag hade jag en hink med iskallt vatten vid sängen som jag fick doppa händer och fötter i en gång i halvtimmen och sen försöka hinna somna innan kylnaden klingade av och det började klia igen. (Sivan tyckte det var jättegott med en jätteskål med kallt vatten precis vid sängen haha)
 
 
Konstigt fenomen det här med klådan. Har varit och tagit massa prover för att hålla koll på att levervärdena inte stiger för mycket. De är lite höga, men som tur väl är inte så höga att det är nån fara för bebisen. Så vi hoppas att det håller i sig så att vi hinner flytta i alla fall innan han/hon kommer.
Har fått lite tabletter mot klådan och har försökt att äta sånt som är lätt för levern att ta hand om och det har hjälpt en hel del faktiskt. Hade egentligen tänkt jobba i två veckor till, men nu är jag sjukskriven pga klådan den sista tiden och det känns väldigt skönt faktiskt.
Sivan verkar vara rumsren nu. Det känns som månader sen hon gjorde nåt inne. Härligt!

Inga kommentarer: