fredag 28 oktober 2011

Vår lilla tant

Igår fick vi lite besök av mamma, Susanne och Felix. Mycket trevligt! Sivan är helt tokig i Felix. Hon ska bara dit och nosa på honom och leka med honom hela tiden och när vi gick så betedde hon sig alldeles gräsligt i kopplet för att hon bara skulle fram till honom när han gick framför henne.

Det där är helt klart nåt vi måste jobba på. Hon är hur duktig som helst annars, men just när det är ett barn med så blir hon så glad och till sig att hon håller på att krypa ur skinnet och hon vill inte lyssna på nåt....hon vill bara dit!

Utan störningar så går hon jätteduktigt i kopplet numera. Hon vet att hon ska gå med slakt koppel och går snällt vid sidan om oss. Nu är det bara den där sista biten kvar när hon ska kunna gå fint även om hon ser en annan hund, ett barn eller nåt annat som är sådär spännande att hon glömmer bort vad hon lärt sig.

Jag brukar kalla henne min lilla tant, för hon går och lägger sig först av alla på kvällen. Klockan nio tycker hon det är dags att vi går och lägger oss :) Oftast när jag och Martin är uppe i vardagsrummet vid den tiden så brukar hon gå och lägga sig och sova i hallen mellan sovrummet och vardagsrummet och vänta in oss. När vi inte gått och lagt oss till tiotiden brukar hon själv gå och lägga sig i sovrummet. Igår efter att vi varit ute gick jag och satte mig i vardagsrummet och hon gick direkt in i sovrummet och la sig och sov redan klockan nio. Lilla tröttfisen.

Hon har slutat upp med att dricka så mycket i alla fall. Ett tag slutade hon äta också, men det verkar ha kommit igång igen och hon äter som vanligt.

Vi har börjat packa lådor inför flytten. Just nu är det lite av en vänteperiod känns det som. Om en månad flyttar vi och om 1,5 månad kommer bebisen. Den är riktigt livlig ibland. Igår på jobbet höll den på att spinna runt och boxas en bra stund och så mycket att jag blev riktigt illamående.

Inga kommentarer: