torsdag 1 september 2011

Tillbaka på jobbet

Är tillbaka på jobbet igen. Känns att den där vilan var välbehövlig. Det har varit några mysiga dagar hemma med min lilla familj och det var svårt att lämna dem imorse!

Sivan är superduktig och världens goaste och kärleksfullaste hund. Hon blir bara härligare och härligare för varje dag!

Varje morgon när hon märkt att vi vaknat kommer hon och ställer sig med framtassarna på sängkanten, huuur glad som helst och vill kela. Varken jag eller Martin har kunnat motstå henne och nu har det blivit en morgonritual. Om det inte är dags att stiga upp så är det bara att vända ryggen till henne så går hon och lägger sig igen. Dock verkar inte bebisen tycka om när jag ligger på den sidan att jag ligger med ryggen mot Sivan för då börjar den sparka så in i tusan. Så jag får ta lite stryk under tiden jag väntar på att hon kommer till ro haha.

Härom dagen tog jag och Martin Sivan med oss när vi gick och handlade. Jag och Sivan väntade utanför och tränade på att inte rusa fram till alla som gick in eller ut från affären. Hon var en riktig mönsterhund och rusade inte fram en enda gång. Jag sa "stanna" till henne varenda gång det närmade sig nån och hon lydde faktiskt utmärkt. Hon stod bredvid mig och tittade och viftade på svansen. *mycket stolt matte*.

Martin har haft med sig Sivan på joggingrundor i skogen ett par gånger nu och det har gått alldeles utmärkt att ha henne med sig lös. Hon följer honom hela tiden och när det har kommit andra hundar eller personer har hon sprungit tillbaka till Martin när han sagt "kom", precis som vi tränat på på kursen. Längtar själv till att kunna börja löpträna igen (blir väl om nåt år eller så haha) och ha med mig Sivan som sällskap i spåret :)

Inga kommentarer: