söndag 18 september 2011

Spårningen

Sivan ligger helt utslagen i hallen och jag på soffan :)


Nu har vi varit och tränat spårning i fyra timmar. Vi fick prova att trampa upp två spår. Sivan förstod inte alls vad hon skulle göra någon av gångerna. Hon letade mest pinnar att leta med, åt mossa och skulle hela tiden gå bakåt till ledaren Karin som gick bakom oss. Första spåret var vi ganska nära de andra och Sivan blev distraherad av det, andra spåret valde vi därför att vara långt bort från de andra och hon spårade väl lite, men rullade sig mest i mossan och skulle igen tillbaka till Karin. Nä hon kunde inte alls förstå vad som förväntades av henne.


Så Sivan fick göra en extra runda där Karin höll i henne först medan jag trampade upp ett spår som bara jag och Sivan gick själva och då gick det kanon. Som en oljad blixt for hon fram i spåret. Det förvånade mig att det kunde vara sån skillnad, men som Karin sa så är hon väldigt lättdistraherad.


Jag tror hon kan tycka att det är jätteroligt om jag och Martin sticker ut i skogen och testar själva utan så mycket störningar runt omkring. Så får ju han testa på det lite också.

Inga kommentarer: