fredag 2 september 2011

En tur i skogen

Å här sitter jag på en liten kudde på jobbet :) Har fått så himla ont i svanskotan när jag sitter hela dagarna, så jag har tagit med mig en liten kudde. Funkar fint!

Igår efter jobbet var vi ute hela kvällen med Sivan. Det var jätteskönt att komma ut i skogen lite. Jag plockade upp Martin och Sivan och sen åkte vi till djuraffären och provade ut ett nytt halsband till Sivan. Det tog sin lilla tid för hon verkar ha en "mittemellan hals" just nu så inget passade riktigt. Smidigt att man kan ta med sig henne in i butiken och prova i alla fall, annars hade det nog blivit många turer fram och tillbaka.

De har ett par hundrastgårdar nästan i anslutning till Brukshundsklubben så dit åkte vi med Sivan. När vi kom dit var det ganska mycket stora hundar där och vi vågade inte släppa in henne med dem, så vi tog en runda i skogen och lekte med henne där istället. Vi övade inkallning igen och hon tycker det är jätteroligt. Hon bränner iväg en bit och det märks att hon väntar på signalen för så fort man ropar "kom" så kastar hon sig tvärt om och rusar till en i full fart. Sen gömde vi oss en bit in i skogen och ropade på henne så hon fick anstränga sig lite för att hitta oss, det tyckte hon också var jätteroligt. Hon är så duktig och smart, vårt lilla hjärta.

När vi kom tillbaka från promenaden var det nästan tomt i rastgården förutom en liten dansk/svensk gårdshundsvalp som hette Simba. Så Simba och Sivan fick röja runt tillsammans i rastgården tills de blev alldeles slut. Jösses vad roligt de hade! Sivan var dubbelt så stor, men den där lilla parveln var tuff och lyckades brotta ner henne ett par gånger ändå. Jag kan tala om att ordet "kom" inte var lika roligt att lyssna till när hon var i full färd med att leka med Simba. Så långt har vi inte kommit än :)

Inga kommentarer: