onsdag 21 september 2011

En liten uppdatering om bebisen

Den där ögonmigränen kommer och går. Har haft den en stund nu idag, men nu börjar den ge med sig och jag kan se igen. Igår kom den väldigt olämpligt trekvart innan jag skulle ta bilen på lunchen och köra iväg till MVC på undersökning. Så Martin fick traska till jobbet och hämta mig och bilen.

Det lilla pyret i magen växer alldeles utmärkt som det ska. Det är alltid lika härligt att höra det lilla hjärtat slå! Har börjat buda på lite söta bebisdressar på tradera som har börjat dimpa ner med posten då och då. Roligt!

Häromnatten vaknade jag av att Sivan började stormskälla under sängen. Vet inte vad det var, om hon hörde nåt ljud eller drömde eller nåt, men hon har aldrig gjort så innan mitt i natten. Jag blev ju livrädd såklart av att vakna på det viset och bebisen började sprattla som tusan i magen, så jag antar att hörseln funkar fint :)

I övrigt brukar den hålla sig ganska lugn i magen. Ibland sprattlar den eller har hicka vilket är mysigt att känna, men ganska ofta har den tyvärr en tendens att köra upp någon kroppsdel innanför revbenen på mig, vilket inte är mysigt alls, bara superobekvämt. Så jag sitter och trycker på den och försöker få den att flytta sig, men strax är den där igen. Envis rackare!

Inga kommentarer: