söndag 18 september 2011

Den lilla familjehunden!

Martin är iväg hela helgen med sitt seglargäng. De ska rusta segelbåten för vintern och passar på att ta en sista seglats också. Igår åkte jag och Sivan ut till Katrin och hennes familj. Efter igår känner jag att jag måste sluta oroa mig för att det inte ska gå bra att ta med Sivan nånstans. Hon har aldrig gett mig anledning till det och igår var inget undantag.


Familjen har en stor Leonberger som heter Poa. En stor, lugn lufs som inte hade nåt intresse av Sivan. Sivan sprang runt, runt henne på tomten och slog nästan knut på sig själv av busglädje, men Poa traskade bara lugnt omkring och lät henne hållas bäst hon ville. Hon hade dock redan haft besök av en annan valp under dagen, så hon var väl ganska trött på spring vid det laget haha.


Katrin och Anders lilla son Erik har precis lärt sig gå och springa. Han är en tuff liten kille utan nån hundrädsla alls då han växt upp med gigantiska, snälla Poa. Lite oväntat för mig fann hann och Sivan varandra på en gång. Jag var lite nervös i början att Sivan skulle hoppa eller råka bita honom när de lekte, men hon var faktiskt fantastiskt försiktig med honom. Han tog en leksak och sprang skrattande iväg, och Sivan sprang efter och sen var det hon som hade leksaken och sprang iväg och han sprang efter och sådär höll de på hela kvällen.


Det känns jättebra att hon är så bra med barn och hon är hur nöjd som helst bara hon får vara med där alla är.


Strax ska jag och Sivan ge oss iväg till Brukshundsklubben. Idag ska vi prova på att spåra. Det ska bli kul!


Stor o liten
Sekunden efter tar Sivan ett bett av hans kex :O



Tuffa Erik och Sivan i dragkamp om leksaken

Mmmm handen smakar kex





Mys under soffbordet

Inga kommentarer: