söndag 28 augusti 2011

En tur i skogen

Idag ösregnar det. Igår eftermiddag regnade det också. Vi har inte sett mycket av den där sommarvärmen som skulle komma tillbaka i helgen. Vi hann i alla fall få en härlig stund i skogen igår innan regnet kom.
Vi övade inkallning med Sivan hela tiden, särskilt när det kom andra hundar och människor i spåret, och hon var jätteduktig på att komma omedelbart när vi ropade på henne. Hon håller koll på oss båda hela tiden när hon är lös på ett annat sätt än när hon vet att hon har oss på andra änden kopplet.
Efter promenaden var jag helt slut. Sov i tre timmar och magen värkte en bra stund efter att vi kommit hem. Först framåt kvällen var jag lite piggare igen. Kommer aldrig vänja mig vid att jag ine orkar nånting för att jag är gravid.
Idag har det i alla fall varit lite bättre. Jag har orkat packa ett par flyttlådor i alla fall och tänkte ge mig på att baka lite bagels. Ska jobba imorgon igen. Får se hur det går.
Mmmm Blåbär!


Inga kommentarer: