torsdag 28 juli 2011

Vad är det med lilla Siv?

Ja, vad är det med lilla Sivan egentligen? Imorse var vi ute klockan 6 och hon gjorde sina morgonbestyr. Sen vi kom in låg hon bara såhär hela morgonen. Hon som alltid brukar vara så pigg och som ett litet plåster på en. Men hon låg bara där i sovrummet för sig själv medan jag duschade och åt frukost och höll på med annat i andra rum. På sin höjd lyfte hon lite på huvudet och viftade lite lojt på svansen när jag kom in och klappade henne.

Hon var ganska slö igår med och sov mest efter att vi kom hem från Lasse och Katja. Så imorse började jag tänka att hon kanske var sjuk eller nåt. Lasse berättade att hon blev bränd av en humla igår, så jag tänkte att det kanske hade med det att göra. Fast det borde det inte vara, för jag har tänkt på att hon har verkat lite slöare redan innan igår. Tänkte att hon kanske saknar Martin och deppar lite. Ja, sådär höll jag på och grunna över vad det kunde vara.

När det var dags att gå kom hon utsläntrande från sovrummet, men la sig ner i hallen igen med kopplet på medan jag tog på mig skorna. Masade sig upp och ut genom ytterdörren och la sig i trappan igen på väg ut. "Men lilla gumman hur är det med dig" undrade jag.

Men sen när vi kom till bilen piggnade hon till. Hon som brukar streta emot lite när det ska åkas bil viftade så glatt på svansen så och skuttade in självmant. Vi har ju åkt iväg till Lasse och Katja varje morgon den här veckan så det var väl ingen överraskning vart vi skulle. När vi kom fram skuttade hon så glatt ur bilen så och stretade mot deras ytterdörr och vart jättejätteglad när Lasse öppnade.

Hon har haft några härliga dagar och fått vara ganska fri där på deras tomt och de har gått på promenader och badat och tittat på roliga saker, som hästar, med henne. Hon verkar ha trivts fantastiskt bra och det har nästan varit svårt att få med henne hem på eftermiddagarna. Så jag hoppas att det inte är något fel trots allt på henne utan att hon bara kanske har varit lite trött efter sina spännande dagar :)

Inga kommentarer: