fredag 8 juli 2011

Snart helg

Igår efter jobbet åkte jag, Frida och Henrietta och Sivan ut till Anna och Roberts stuga och grillade. Det blev en jättehärligt kväll trots mygg. Lyxigt för de andra nu när jag är gravid för då är det inget snack om vem som kör, så de kan ta sig ett glas rosé.

Sivan uppförde sig som vanligt exemplariskt. Hon är så himla lättillgänglig och glad mot alla hon möter, så precis alla i vår vänkrets är jätteförtjusta i henne, vilket gör det lätt att ta med henne. Hon verkar vara nöjd bara hon får vara med och se vad man gör. Jag har köpt en sån där krok som man borrar ner i marken så att hon kan springa lite friare. Hon gick och såg sig omkring, åt lite gräs och kom sen och la sig under bordet och sov bort en del av kvällen medan vi satt och pratade.

Anna och Robert har väldigt mycket smultron på tomten och Sivan ÄLSKAR smultron. Hon är suverän på att nosa till sig vart de finns och lika suverän på att på nolltid dammsuga av plantorna på bär. Det ser jätteroligt ut, men jag försöker att begränsa intaget så hon inte blir dålig i magen.

Bara en timme till helg nu. Härligt. Vi har inga särskilda planer. Ska eventuellt på barnkalas på lördag. Det är Fridas dotter Alva som fyller 3, men man får bara komma om man är klädd som prinsessa eller prins enligt födelsedagsbarnet. Förutom hennes mamma. "Du kan vara häxa mamma" sa Alva. Haha. Får se om jag hittar min tiara nånstans så jag får komma in :)

Inga kommentarer: