måndag 4 juli 2011

Nu är det klippt och klistrat :)

Helgen har varit förträffligt trevlig med både bröllop och kalas på agendan.

I lördags var det Martins bandkompis Jonas som gifte sig med sin Fredrika i Osaby utanför Växjö. Sivan fick stanna hemma eftersom det var så nära att vi kunde åka hem och titta till henne under kvällen. Gjorde misstaget att byta finskorna mot något bekvämare när vi var hemma och lämnade finskorna på dörrmattan. Tack för tuggleksaken matte, sa Sivan!

Bröllopet började inte förrän klockan 16, så jag och Martin hann klippa/raka Sivan först och klistra hennes öron. Jag tror vi lyckades bra med öronen. Klippningen blev väl lite sisådär, men övning ger färdighet som man säger. Vi tänkte ju först ta henne till hundfrisören, men såhär i efterhand är jag glad att vi inte gjorde det för det var nyttigt för oss alla att träna och dessutom var det en ganska mysig stund. Sivan var jätteduktig och väldigt tålmodig med sin matte som försökte titta på klippvideo och klippa efter den, samtidigt som husse höll upp henne när hon hela tiden försökte rulla ihop sig och sova :). I början när jag skulle raka huvudet så tyckte hon det var lite obehagligt och krängde lite, men till slut la hon sig bara ner och sov när jag höll på. Det gick mycket lättare än vad jag hade trott att raka henne i ansiktet.

Igår var vi hemma hos Susanne med familj och firade Ylva som fyllt 16 (hur kan mina syskonbarn ha blivit så stora??). Supertrevligt som alltid!

Inga kommentarer: