tisdag 26 juli 2011

Mysteriet med körsbärskärnorna




Martin är iväg på sin seglarvecka den här veckan. Skagen har visst inte välkomnat dem med något kul väder :( Sivan är på besök hos Lasse och Katja om dagarna medan jag är på jobbet och det verkar gå bra med katter och annat som tur är :) Har tagit över översättandet lite tillfälligt och har jobbat hela helgen med med det. Har varit så fruktansvärt trött och först imorse kom jag på att jag glömt ta mina järntabletter. Får hoppas det blir lite bättre nu när jag tagit ett par stycken för igår var jag tvungen att gå och lägga mig och sova en timme när vi kommit hem. Orkade inte ta tag i nånting så disken fick stå och resterna av Sivans papperstrimlarfest ligger kvar på golvet fortfarande.

Sivan är bra träning inför bebisen. Man har nån annan än sig själv att ta hand om, som måste tas om hand, även när det kanske inte är på bekvämaste tiden :)

Vaknade klockan halv sex imorse av att hon hulkade och mådde illa. Torkade upp och när jag var på väg att gå och lägga mig igen så trampade jag i en jättepöl. Duscha fötter och svabba golv och sen kunde jag krypa ner igen. Sivan gick också och la sig under sängen och efter en liten stund hör jag "tap,tap,tap"-ljud underifrån sängen. Där ligger Sivan och leker med en liten hög körsbärskärnor, ca 6-7 stycken.

Har funderat hela morgonen på hur hon har fått dit dem. Jag vet var de kommer ifrån för hon har spenderat hela dagen hemma hos Lasse och Katja som har ett stort körsbärsträd på tomten. Frågan är bara hur hon har fått hem dem?? Jag var och hämtade henne efter jobbet igår hos Lasse och Katja (kollade även av en händelse i munnen på henne då för att titta på hur många tänder hon tappat) och sen åkte vi ut i skogen och promenerade och först efter det åkte vi hem. Så frågan är vart har hon förvarat dem all den tiden?

Det är mycket mystiskt.

Inga kommentarer: