fredag 7 januari 2011

Vi jobbar hårt och hoppas kunna belöna oss med en Kerry

Igår var vi lediga. Egentligen skulle vi åkt till Braås och fira Lasses födelsedag, men det blev uppskjutet på grund av vädret. Istället gjorde jag klart ett par översättarjobb och skickade iväg. Sen dess har det ramlat in ett par till.

Idag har vi en ganska lugn dag på jobbet eftersom att det är klämdag och de flesta företag har stängt. Jag har lyckats skriva klart och lämna in min sista uppsats (= superskönt!) samt skicka iväg ett mail till uppfödaren för Kerrysarna och sagt att vi gärna vill tinga en valp. Nu är det en nervös väntan tills hon svarar.

Jag kom inte in på min kurs och DHL lät mig inte gå ner till mer än 75%. Men det kommer gå bra ändå. Vi kommer ändå inte få någon valp förrän framåt hösten och då kommer jag ha sökt så många kurser att det är omöjligt att inte komma in på nån. Och sen kommer jag gå ner i tid då. Vi har även en plan på att Martin ska ta tjänstledigt om vi lyckas spara ihop till en buffert för det. Och det borde vi kunna göra, så mycket jobb som det kommer in och vi vet definitivt att ett större är på väg som kommer att bidra till en stor del av den.

Så det kommer ordna sig så fint så!

Martin skickade den här underbara länken till mig med Kerrysar.

Inga kommentarer: