tisdag 18 januari 2011

Stockholm

Så var man tillbaka på jobbet igen (redan tisdag!) efter en jättehärlig helg i Estocolmo. Har träffat Martins mormor nu, som fyllde 91 men var pigg som en mört. Jag hade hört att hon kunde vara lite barsk, men nåt sånt märkte inte jag, jag blev väldigt fäst vid henne! Hon berättade många historier om sitt liv med mycket roliga detaljer.

Hon berättade om hur familjen lämnade Italien och flyttade till Egypten efter att Mussolini tagit över, sen flyttade hon vidare till England med sin man och sen hamnade hon i Sverige. Och tur var väl det, för annars hade jag inte haft min Martin nu :)

Vi umgicks även en del med Anna och Roberth. Vi åkte upp i Annas bil i fredags efter jobbet och sov över hos Roberth, som hade fixat gudomligt god mat tills vi kom fram. På lördagsförmiddagen lånade vi Annas bil och kryssade oss ovant fram genom vägarna i Stockholm tills vi kom till Högdalen där Martins mormor bor. Det var ett jättetrevligt kalas och det utbringades en skål för mig för att välkomna mig som ny familjemedlem, vilket jag tyckte var så himla gulligt!

Vi sov över hos Martins morbror och hans familj och sen åkte vi tillbaka och umgicks med Roberth och Anna. Efter ett stopp på ett fik inne i Stockholm och en fika hos min och Annas gamla gymnasieklasskompis Jenny och hennes lilla söta dotter Svea, så åkte vi hemåt igen.

Jag håller på att komma i form igen. Det känns bra. Jag känner mig redan fastare, piggare och mindre, fast jag bara har hållt på ett par veckor. Jag och Martin var och tränade på gymmet igår och på torsdag ska vi träna box. Tycker det är superkul att Martin vill hänga på och boxas lite med mig. Hoppas bara att jag kan vara ett stabilt motstånd så jag inte flyger in i väggen hela tiden hihi.

Inga kommentarer: