tisdag 11 januari 2011

Brisbane under vatten

Å nej. Mitt kära Brisbane är översvämmat! Stackars alla människor som har sitt hus under vatten. Stackars min gamla chef på fastighetsmäklaren, det kommer nog vara en tuff tid framöver för honom och säljarna. Har mailat Sam också och frågat hur hon och sambon har drabbats.

Man är ju lite självisk i såna här lägen och drar en lättnadens suck att jag och Martin faktiskt inte har bokat någon av flygbiljetterna in till, eller ut från, Brisbane. Vi har bokat inflygning till Cairns och utflygning från Sydney. Men jag vill ju ändå gärna till Brisbane, så jag hoppas att det har ordnat sig någorlunda och vattnet har sjunkit undan tills vi ska dit. Ville ju visa Martin "mitt" Brisbane ju. Undrar om mitt gamla hem står under vatten....

Imorse när jag kom ut i köket hittade jag en man med ett jättestort rör på min balkong. Jag öppnade såklart balkongdörren med ett halvglatt "vad håller ni på med?" och den här mannen blev så rädd att han höll på att ramla ur balkongen. Hehe.
Tydligen ska de bygga någon byggställning mellan vår och grannens balkong. Det är bara det att vår balkong är belamrad med blomkrukor och jag kommer vara mycket förvånad om de inte har pajat nåt när jag kommer hem. Då kommer jag bli suuuur. Och ännu surare när jag inser att jag inte tog reda på vilket företag de jobbade för.

Idag ska jag träna box med Johanna från jobbet. Det är gratis att träna på simhallen en vecka i Januari och den här veckan har vi bokat in oss på några pass. Från början var vi ambitiösa och skulle träna varje dag...men sen...ehrm....har det avbokats lite, så det blev två dagar totalt. Vi skulle egentligen ha tränat pump på lördag, men då är jag och Martin i Stockholm och hälsar på hans mormor. Vi ska åka upp med Anna som ska till sin Roberth och sen umgås med Martins familj på lördan och söndagen och sen åka hem med Anna igen på söndagen. Ska bli jättehärligt att komma iväg en hel helg och bara umgås. Precis vad vi behöver!

Har väldigt svårt att somna om kvällarna nu. Det är lite jobbigt.

Inga kommentarer: