måndag 6 december 2010

Skidor!

Vi har hittat skidor!

Inte för att jag har nämnt så mycket om det tidigare, men jag och Martin kom på den briljanta idén att köpa längdåkningsskidor till varandra i julklapp. Vi hittade ett skidpaket med pjäxor etc. till mycket rimligt pris. Vi hittade dem på intersport på en söndag och bestämde oss för att gå tillbaka och köpa dem på måndagen. På måndagen var allt slutsålt. Både i stan och på samarkand. Och inga fler gick att beställa. Så det kändes lite hopplöst där ett tag.

Men, just när vi trodde hoppet var ute, så har Martins pappa lyckats hitta samma skidpaket i Karlshamn, och allt i våra storlekar. Tjohoo!

Idag har vi varit duktiga och tränat efter jobbet. Sen lagade vi en riktig måndagsmysmiddag och klippte ett avsnitt av Dallas. Härligt efter en skitdag på mitt skitjobb.

På tal om Dallas hörde jag i helgen talas om att det finns en restaurang/klubb i Stockholm som heter Cliff Barnes, även kallad Loser bar, som absolut måste besökas när jag är i Stockholm nästa gång. Dvs om cirka 10 år.

Inga kommentarer: