torsdag 30 december 2010

Jobbsnack & Julsnack

Jag tar en liten paus från översättandet nu. Det är mycket nu. Både jag och Martin har deadline nu i slutet på månaden. Lämnade in en stor del av ett jobb igår. Satt uppe till halv ett, helt förstörd och jättetrött. DÅ drar grannen på musik. Och jag skulle upp vid halv sex. Aaaah KATASTROF! Vid halv två gick Martin upp och bankade på hans dörr (ingen ringklocka), men det hörde han ju såklart inte eftersom han hade musik på.

Vet inte hur jag överhuvudtaget överlevde dagen, men det gjorde jag. Gick hem redan klockan ett och fortsatte jobba med översättningen, med min uppdragsgivare mailandes sporadiskt och undrade när jag var klar. Jag var dock tvungen att ta en powernap på en 20 minuter för orden bara flöt ihop och jag fick ingenting gjort. Satte mig sen och gjorde klart jobbet och skickade in det. Sen dess har jag roat mig lite med att titta på tv, mysa med Martin, plantera frön och spela lite poker. Ska fortsätta jobba snart, sista delen av jobbet ska vara inne imorgon.

Sen kom det ett till. Som ska vara klart på måndag.

Nu låter det kanske som att jag bara klagar på att jag är trött och att det är jobbigt och så, men
jag är ju superglad att det går så bra. Att jobben bara rullar in just nu och avlöser varandra är ju helt fantastiskt. Så jag är trött, men väldigt glad och tacksam!

Nåt annat som jag är glad och tacksam för är min härliga familj. Jag har haft en supertrevlig jul! (Men Lasse o Katja, ni saknades!) Lägger in lite bilder här nedan.

Första julklappen på julafton var is på köksgolvet. En trasig sopskyffel och en lite snöigare Martin senare så var det skottat och problemet fixat!

Här ska ätas lutfisk!

Bus!

Den obligatoriska bilden på maten

Mmmmm.....gottebordet! (Å vad jag blev sugen på julmust nu!)

"Nu kör vi UGGLAN allihop" hahaha

Nu när julen är slut så får gärna snön försvinna. Snabbt! Såhär vill jag inte att det ska se ut när jag tittar ut genom min balkong :(

Inga kommentarer: