torsdag 2 december 2010

En go morgon

Idag börjar jag jobba klockan 12.45. Har haft en underbar morgon hittills! Låg och läste en stund, upp och duschade, fixade lunch tills i eftermiddag och bakade scones till frukost. Så nu sitter jag och dricker kaffe och äter nybakade scones och tittar på hur snön yr utanför. Underbart!

Ska plugga lite nu tänkte jag och sen fortsätta med senaste tidens sysselsättning - att kontakta översättarbyråer. Har mailat cirka 30 stycken och har ungefär 5000 kvar. Har redan lyckats fånga lite intresse och gjort ett jobb för ett företag i Hong Kong. I februari går jag ner och börjar jobba 65% på DHL och då har jag tänkt mig att jag ska ha kontaktat alla dessa företag för att optimera mina chanser att kunna leva på översättningen. Det borde gå! Jag vill att det ska gå!

Ikväll efter jobbet blir det förhoppningsvis musikquiz på Harrys.

Inga kommentarer: