onsdag 27 oktober 2010

Tack mams och papps!

Idag vill jag tacka mamma och pappa för att de har lånat ut bilen till mig.

Jag kan säga att i måndags var jag så glad för detta att jag skulle kunnat kasta mig om halsen på mor och far om de funnits i närheten. Det var nämligen så att jag ringde Martin i söndags kväll när jag kom till Växjö för att han skulle komma ner och hjälpa mig att bära upp min packning. Och i måndags började jag tidigare än honom så han låste dörren efter mig när jag gick på morgonen. Så jag märkte alltså inte att jag hade packat ner mina husnycklar i en bag och inte hade dem i fickan som vanligt.

Att jag inte hade dem i fickan märkte jag dock när jag kom hem från jobbet på eftermiddagen, helt förstörd av trötthet efter att inte ha fått sova ut efter helgen. Jag stod där utanför lägenheten och tänkte medans jag rotade i fickan efter nycklarna att jag bara skulle sparka av mig skorna och slänga mig i sängen med kläderna på och att det skulle bli så underbart. Jag verkligen längtade efter detta.

MEN, nycklarna fanns inte i fickan. Jag höll på att bryta ihop när jag insåg att de var inne i lägenheten. TÄNK om jag inte kunnat ta bilen tillbaka till jobbet för att låna Martins nycklar. TÄNK om jag hade GÅTT hela vägen hem från jobbet och inte hade nån bil utan antingen fick gå eller ta en buss tillbaka till jobbet. Då hade jag lagt mig och sova i trapphuset alltså.

Men eftersom jag hade fått låna bilen så var jag hemma igen och nerbäddad i sängen en kvart senare. Så tack tack tack snälla mor och far!!

Inga kommentarer: