onsdag 6 oktober 2010

Sjuk :(

När den där svampen dör och toxinerna lämnar kroppen kan man tydligen bli väldigt sjuk i influensaliknande symtom. Vet inte om det är därför jag ligger här nu med feber och fruktansvärt ont i halsen, men jag är i vilket fall sjuk som tusan!

Stannade hemma från jobbet igår morse för att jag hade lite ont i halsen och nu har det eskalerat till över 39 graders feber, frossa och jätteont i halsen. Har sovit i princip hela dan.

Det som är jobbigt är att jag har en deadline för översättningen och ett skolarbete som ska vara inne tills på söndag. Just nu är det omöjligt att göra något av det. Det som däremot är skönt är att jag inte är ensam. Om en stund kommer Martin hem och kan hjälpa mig med sånt jag inte fixar själv. Som att koka nudlar. Har tänkt på det hela dagen, men jag är för matt för att fixa det. Har kommit undan genom att dricka te och äta banan.

Inga kommentarer: