tisdag 7 september 2010

Mitt liv som deltidsarbetande människa

Det verkar som att jetlagen äntligen har lagt sig. Igår gick jag och Martin och la oss redan vid klockan 9. Vaknade ganska pigg redan tio i åtta och klev upp och stack iväg och tränade på gymmet innan jobbet. Börjar ju bli dags att komma i form till kretsloppet nu *tssss*. Har ju hela 1,5 vecka på mig.

Inte likt mig att vara så här pigg, men jag tackar och tar emot!

Har ju börjat jobba 80% nu och det känns så himla lagom. Jag kommer nog inte alls känna samma stress som tidigare för att hinna med skolan och översättningen och annat också.

På tal om översättningen har jag fortfarande inte fått betalt för jobb som jag gjorde i juli och strax innan jag gick på semester. Jag mailade innan jag åkte och fick till svar att pengarna skulle sättas in under tiden jag var borta. När jag kom tillbaka hade pengarna fortfarande inte betalats in, så jag mailade i torsdags och frågade vad som händer, men har inte fått svar. Detta är smått oroväckande och jag börjar inse att jag blir tvungen att RINGA snart. Det rör sig ändå om så pass mycket pengar att det inte går att strunta i. Men jag är inte så förtjust i att behöva ringa och kräva.

Det brukar i alla fall vara sån ordning på min uppdragsgivare att han svarar på mail. Har ju jobbat med honom i 2 år nu och han har varit pålitlig hittills. Så man börjar ju undra om det har hänt nåt kanske.

Nåväl.

I helgen blir det maskeradfest med Anna och Frida. Frida har lyckats fixa brandmannakläder till oss alla tre. Läckert!

Har i övrigt börjat äta mina kaprylsyratabletter nu och skurit ner rejält på socker, jäst och alkohol. Så ska jag börja träna igen lite regelbundet. Hoppas att jag kommer att kunna göra det även när jag översätter nu när jag har gått ner i tid. Kommer säkert att göra susen alltsammans och jag kommer ha en mage av diskreta mått i framtiden :)

Inga kommentarer: