fredag 17 september 2010

Jobbsnack (tråkigt, endast i eget terapisyfte)

En del människor är så dumma att man knappt tror det är sant.

Igår ringde en man och var arg för att vi hade lämnat en lapp till honom i brevlådan att vi försökt lämna gods då han inte var hemma. Han var inte arg för att vi lämnat en lapp, men för att vi hade skrivit ett TELEFONNUMMER på lappen och skrivit att han kunde ringa oss.

Å vad han tjafsade om detta att det stod ett telefonnummer där. Skulle han som kund behöva ringa till oss? Det var det sämsta han varit med om!

Nu var det ju inte mig han skulle prata med, utan en annan avdelning som har hand om att boka tid för utkörning och det var redan planerat att de skulle ringa upp honom, men de hade stängt för dagen när han ringde. Så jag sa till honom att om han inte ville ringa dit själv för att boka tid för utkörning, så kunde han ju vänta tills de ringer upp honom.

Jaha, då började han ju tjafsa om att de inte hade ringt ÄN och att det var jättedåligt. Jag sa att då ringer de dig förmodligen imorgon, de har nog bara inte hunnit ringa än. Så krävde han att få veta NÄR de skulle ringa. Förmodligen imorgon, säger jag igen.

Ok, säger han. Hur var ditt namn? Christina Tengbom. Ok. Då har du sagt att de att de ringer till mig imorgon.

Jävla nöt!!

Han ville inte ha nån hjälp, han ville inte ha nån att bråka med! Jag har varit så störd av detta att jag har förlorat sömn. Huuur kan man hänga upp sig på en sån sak att vi har lämnat ett telefonnummer på en lapp. Det är ju för helvete en service att vi har lämnat en lapp och det vore ju skitkonstigt om vi lämnade en lapp utan nån information om vart han kan vända sig för att få ut sina varor.

Men nu känns det lite bättre, när jag skrivit av mig lite :)

Har mailat lite olika Kerry Blue uppfödare angående att ställa sig på väntelista för en valp. Både jag och Martin är väldigt förtjusta i tanken på att skaffa hund. Spännande!

Inga kommentarer: